فريق الكتيبة الهندية باليونيفيل يفوز بسباق PARA-CHALLENGE


اقام القطاع الشرقي لليونيفيل مسابقة عسكرية تحت عنوان “SPANBATT Spartan Race”. شارك في سباق اليونيفيل 60 عنصراً توزعوا على 15 فريق من السلفادور وفرنسا وفيجي وإندونيسيا ولبنان والنيبال وصربيا وإسبانيا.

تكوّنت هذه المسابقة الرياضية العسكرية من سباق 9 كم في موقع اليونيفيل 7-2 في مرجعيون، و تضمّن السباق 8 حواجز تتطلّب عمل الفريق لاجتيازها، مما يبيّن عن الروابط و مدى التعاون بين المشاركين.

فاز الفريق المؤلف من عناصر من الكتيبة الهندية بسباق الحواجز للفِرَق المنظّم من قبل القطاع الشرقي لليونيفيل. و قد اظهرت جميع الفرق عن مستوى عالٍ من التدريب الجسدي و العسكري.

نُظّم هذا السباق بهدف تعزيز علاقة الزمالة بين عناصر حفظ السلام في اليونيفيل من الجنسيات المختلفة و عناصر الجيش اللبناني. إن هذه النشاطات تساهم بتبادل الخبرات ممّا يسهّل العمل بالنّشاطات المشتركة الجارية بين كتائب اليونيفيل و وحدات الجيش اللبناني.

لقد تمّت دعوة الجيش اللبناني للمشاركة بهذا السباق كشريك لليونيفيل. ان اليونيفيل و الجيش اللبناني يعملان سوياً لاستقرار الوضع على الارض. إذ نشاطات اليونيفيل تُنَفّذ بتعاون و تنسيق وطيدين مع الجيش اللبناني، بغية تطبيق قرار الامم المتحدة 1701.



INDIAN BATTALION TEAM WINS UNIFIL SECEAST-ORGANIZED “PARA-CHALLENGE EXTREME RACE”

07 April 2017

1. A military competition “SPANBATT Spartan Race”. was celebrated in UNIFIL SECEAST. A total of 60 soldiers from 15 teams from El Salvador, France, Fiji, India, Indonesia, Lebanon, Nepal, Serbia and Spain participated in the UNIFIL’s race.

2. This military sport competition consisted in a 9-kilometers race in the UN Position 7-2 in Marjayoun including eight obstacles which required a team work which shows the ties and team coordination among the participants.

3. A team comprising members of the Indian Battalion was the winner of the UNIFIL SECEAST-organized obstacle team race. All teams demonstrated their good military and physical training.

4. The race was organized to reinforce comradeship among UNIFIL peacekeepers from different countries and LAF troops. These activities contribute to foster mutual knowledge making easier ongoing joint activities between various UNIFIL battalions and LAF units.

5. The Lebanese army was invited to participate in the race as partner of UNIFIL troops. UNIFIL and LAF are working together to stabilising the situation on the ground. UNIFIL’s activities are carried out in close cooperation and coordination with the Lebanese Army to fulfil the UN Security Council Resolution 1701.









تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.