مولد كهربائي من اليونيفيل إلى برج الملوك

ضمن إطار أهداف قوة الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان في مساعدة السكان اللبنانيين، إفتتح اليوم، نيابة عن الوحدة الإسبانية، رئيس الأركان في القطاع الشرقي العقيد ديفيد كوتورويلو سانشيز مشروع تسليم مولد كهربائي في بلدة برج الملوك بتمويل من الكتيبة الإسبانية، بحضور رئيس البلدية السيد إيلي سليمان و أعضاء مجلس البلدي و فعاليات البلدة وضباط وأفراد اليونيفيل.

وقغ على وثيقة إستلام وتسليم المشروع كل من المسؤول في الكتيبة الإسبانية ورئيس البلدية، الذي بدوره عبر عن التفاهم والتعاون المتبادلين مع اليونيفيل.

هذا المشروع الممول من المملكة الإسبانية بقيمة 10300$ المؤلف من مولد كهربائي بقوة 50 ك ف أ مع خزان للوقود بسعة 500 ليتر ولوحة المفاتيح الكهربائية، وذلك في المركز الإجتماعي لكنيسة الملكيين الكاتوليك. ويستفيد من المشروع وبشكل مباشرسكان البلدة، ويوفر حاجة المركز الاجتماعي بالإنارة والطاقة ويحل مشاكل انقطاع التيار الكهربائي.

عبر رئيس البلدية عن شكره للكتيبة الإسبانية على تقديم هذا المشروع الذي يساهم في تحسين تطور المجتمع.

بدوره، أشار العقيد كوتورويلو على أهمية هذه المشاريع بالنسبة لإسبانية التي تساهم في تقدم وإزدهار مستوى المعيشة في هذه المنطقة والمساهمة في توفير حاجة أساسية من حاجات سكان المحليين ودعم السلطات المحلية ضمن إطار قرار الأمم المتحدة رقم 1701.

UNIFIL’S SPANISH FUNDED POWER GENERATOR PROJECT INAUGURATED IN BOURJ AL MALOUKE

15 APRIL 2017

1. As per UNIFIL’s ongoing support to host population within the Mission’s area of operations in south Lebanon, today, on behalf on Spanish contingent, Sector East Chief of Staff Colonel David Cotorruelo Sánchez inaugurated opening ceremony for UNIFIL’s Sector East Spanish project “POWER GENERATOR”” held in Bourj Al Malouke in the presence of the Mayor Mr. Elie Sleiman, municipality officials, other local authorities – and UNIFIL peacekeepers.

2. A signature document on the project was exchanged between Spanish Contingent and the Mayor, who appreciated the mutual understanding and collaboration with UNIFIL.

3. Under the Power Generator project, executed with 10.300 $ provided by Spain, have been installed a power generator of 50 kva, a gasoil tank of 500 litres and an electrical switch board in the Melquite Social Center of the village. The project directly benefits the inhabitants, providing light and power enough for the Social Center and solving problems of power cuts.

4. The Mayor expressed his gratitude to the Spanish contingent for the project that will serve to improve the development of the community.

5. Colonel Cotorruelo highlighted the importance for Spain of these projects that contribute to the development of the area and the life quality of the inhabitants intending to address some of the most pressing needs of the local population and support local authorities in the framework of UN mandate1701.

تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.