نائب قائد الجيش الصربي زار كتيبة بلاده في مرجعيون

زار نائب قائد الجيش الصربي الجنرال زيليمير غليزوفيتش كتيبة بلاده من العاشر من نيسان إلى الثالث عشر من الشهر نفسه.

عند وصوله إلى موقع الأمم المتحدة 2-7 في مرجعيون، تمّ إستقباله من قبل قائد القطاع الشرقي في اليونيفيل العميد أرولدو لاثارو ساينث. كما إستمع لشرحٍ مفصّل حول عمليات اليونيفيل بشكلٍ عام وحول النشاطات التي يتم تنفيذها في القطاع الشرقي حيث تنتشر الوحدة الصربية. ثم إلتقى قائد اليونيفيل الجنرال مايكل بيري في مكتبه في المقر الرئيسي لليونيفيل في الناقورة وبعض جنود السلام الصرب الذين يعملون في القطاع الغربي. نوّه قائد اليونيفيل بالدور الذي يقوم به أفراد الكتيبة الصربية كجزءٍ من اليونيفيل في الحفاظ على السلام والإستقرار في المنطقة كما هنأهم على مهنيتهم وتفانيهم في عملهم.

من جهةٍ أخرى، زار الجنرال غليزوفيتش موقع الأمم المتحدة الصربي حيث إلتقى كتيبة بلاده. وزار أيضاً المقر الرئيسي للكتيبة الإسبانية حيث إستمع لشرحٍ مفصّل حول الوضع الأمني على طول الخط الأزرق وجهوزية الوحدة الصربية المنتشرة في المنطقة للعمليات.

كما زار دير القديس ماما التابع للطائفة الأرثوذكسية في بلدة دير ميماس علماً أن أفراد كتيبة بلاده يزورون هذا الدير ويقدمون له الدعم.

بدأت صربيا مشاركتها في اليونيفيل في كانون الأول 2010. حالياً، هناك 180 جندياً صربياً في اليونيفيل. يعمل أغلبهم في القطاع الشرقي حيث تتواجد وحدة كاملة في مقر الأمم المتحدة 66-9 كما يتواجد بعضهم في المقر الرئيسي للقطاع الشرقي وللكتيبة الإسبانية.

DEPUTY ARMY COMMANDER OF SERBIAN ARMED FORCES VISITS UNIFIL SERBIAN CONTINGENT

14 April 2017

1.Maj. Gen. Želimir Glišović, Deputy Army Commander of Serbian Armed Forces, has visited Serbian contingent since 10 April to the 13 April 2017.

2.When he arrived to UNP 7-2 in Marjayoun he was received by SECEAST Commander Brigadier General Aroldo Lázaro Saenz. There, he was briefed about the operational aspects of UNIFIL in general and SECEAST activities where is deployed the Serbian COY. Also visited Force Commander/Head of Mission Major General Michael Beary at his office UNIFIL Headquarter in Naqoura and part of Serbian peacekeepers deployed in SECWEST. Force Commander appreciated the role being played by Serbian contingent personnel as part of UNIFIL in ensuring the peace and stability in the area and complemented Serbian contingent for its professionalism and dedication to duty.

3. General Glišović visited the Serbian UN position where he met with the Serbian contingent. Also visited Spain Battalion’s HQ and he was briefed on the security situation along the Blue Line and the operational preparedness of the Serbian Coy deployed in the area.

4. Furthermore he had the opportunity to visit the Ortodox Monastery of Deir Mimes, visited by Serbian contingent, which is receiving support from them.

5. Serbia started its participation in UNIFIL in December 2010. Currently there are 180 peacekeepers in UNIFIL. Most of them are in SECEAST, with a full coy guarding UNP 9-66, also in SECEAST HQ and SPANBATT HQ.

تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.