نشاط بين اليونيفيل و الجيش اللّبناني حول القتال المتقارب


نظّم القطاع الشرقي في اليونيفيل نشاط حول القتال اليدوي في مقر قيادته في مرجعيون، وذلك لمدة تسعة أيام من 18 إلى 28 نيسان. وشارك فيه 26 عنصراً من الجيش اللبناني واليونيفيل.

ركّزت التدريبات على عدّة جوانب نظرية وعملية للقتال المتقارب. ولقد قام عناصر حفظ السّلام من الكتيبة الهندية والإندونيسية والنيبالية والإسبانية بتبادل خبراتهم المهنية وتجاربهم مع جنود الجيش اللبناني وذلك مع التركيز على تقنيات متعدّدة شملت الآيكيدوو حركة الجسم و الجودو و الملاكمة و هي تمكّن من الدفاع عن النّفس، و ذلك بإدارة متخصصين من الكتيبة النيبالية.

أُقيمَ حفل إختتام النشاط في قاعدة ميغيل دي ثرفانتس في مرجعيون، بحضور نائب قائد القطاع الشرقي لليونيفيل العقيد برييبادي جاتميكو بالإضافة إلى المشاركين من اليونيفيل والجيش اللبناني. وأكّد قائد الأركان في كلمته أن هذا النشاط هو مفيدٌ جداً لأيّ مقاتل في العالم إذ يمكنّه من فهم و إتخاذ الإجراءات المناسبة بهدف التعامل مع أيّة حالة دفاع عن النّفس بالقتال المتقارب. كما توجه بالتهنئة لجميع المشتركين على إنهاء النشاط بنجاح ، وأضاف أن هذه الأنشطة من شأنها أن توطّد العلاقة المتينة والتعاون المتواصل بين الجيش اللبناني واليونيفيل. و بناءً على رأي المشاركين فإنّ هذه المناسبة قد وفّرت الأرضية الملائمة لهم لتبادل الأفكار.

إنّ النشاطات المشتركة تساهم بتعزيزالثقة ورفع مستوى التفاهم الضروريّين لتنفيذ عمل قوات اليونيفيل الداعم والمساعد للجيش اللبناني في سياق تطبيق قرار الأمم المتحدة 1701. إن الجيش اللبناني هو الشريك الإستراتيجي لليونيفيل وهذه الشراكة تساهم في إستقرار الوضع على ارض الواقع.

>>>

UNIFIL SECEAST CONDUCTS JOINT HAND TO HAND COMBAT TRAINING WITH LEBANESE ARMED FORCES.

28 April 2017

1. UNIFIL’s Sector East (SECEAST) has organized a Joint Hand to Hand combat training at UN Position in Marjayoun for nine days, from 18 to 28 April. Twenty six (26) Lebanese and UNIFIL soldiers attended to the activity.

2. The training was focused on different theoretical and practical aspects of Hand to Hand Combat training. Indian, Indonesian, Nepalese and Spanish SECEAST peacekeepers along with Lebanese soldiers exchanged professional skills and varied experiences covering a wide number of features such as aikido, body movement, judo or boxing that allow the self defence directed by expertise personnel of the Nepalese Battalion .

3. A closing ceremony was organized at UN Position Miguel de Cervantes in Marjayoun. The ceremony was attended by SECEAST Deputy Commander Colonel Pribadi Jatmiko along with all the participants from UNIFIL SECEAST and Lebanese Armed Forces personals. Chief of staff in his speech said that this joint training is very useful for every combatant in this world to understand and take actions maturely in order to handle in case of any hand to hand selfdefence situation. He congratulated all the participants for successful completion of training and also said that this training will build stronger relationships and better coordination between Lebanese Armed Forces and UNIFIL. According to personals attending, the training has provided them a good platform to mutually exchange the ideas.

4. Joint trainings contribute to foster the mutual confidence and level of understanding needed to carried out the assistance and support that UNIFIL units are providing to the Lebanese Army to fulfil the UN resolution 1701. The Lebanese Armed Forces is the strategic partner of UNIFIL and this partnership contributes for stabilising the situation on the ground.






تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.