نشاط حول السلامة المرورية بين عناصر من اليونيفيل وقوى الأمن الداخلي


نظّمت قيادة القطاع الشرقي في اليونيفيل نشاطاً مشتركاً حول السلامة المرورية لمدّة خمسة أيام في موقع الأمم المتّحدة في مرجعيون. يأتي هذا النشاط الذي يُعتبر استمراراً لنشاطات سابقة قد تمّت العام الماضي، في إطار نشاطات مختلفة تقوم بها وحدات اليونيفيل الى جانب قوى الأمن الداخلي من أجل تعزيز الثقة المتبادلة وتحسين مستوى التفاهم.

حضر هذا النشاط المشترك سبعة وعشرون فرداً من قوى الأمن الداخلي ومن الدرك الفرنسي والشرطة العسكرية الإيطالية والأندونيسية في اليونيفيل. وقد تم التركيز خلال النشاط بالدرجة الأولى على مختلف الجوانب التطبيقية في ما يخصّ المهارات المهنية والخبرة المتنوعة للمدرّبين من وحدة الحرس المدني الإسباني. وقد شمل أيضاً جوانب متعددة من عناصر التدخل، تقارير ومحاكاة حادث سير، مواضيع تتعلّق بالسلامة المرورية، العناصر الأساسية في التحقيق و كيفيّة تجنّب وتطوّر حادت السير.

في ختام الدورة، أقيم حفل في قاعدة ميغيل دي ثيربانتيس في مرجعيون حيث حضره رئيس أركان القطاع الشرقي العقيد دافيد كوتورويلو سانشيث بالإضافة الى جميع المشاركين من عناصر اليونيفيل في القطاع الشرقي وقوى الأمن الداخلي. وقال رئيس الأركان في الكلمة التي ألقاها أن هذا النشاط المشترك مفيد جداً لفهم وإتخاذ التدابير من أجل التعامل بمهنية مع المشاكل التي تطرأ عند حصول حوادث السير ومن أجل السيطرة على حالات مشابهة. وهنّأ بدوره جميع المشاركين لإتمامهم هذا النشاط بنجاح قائلاً أن هكذا نشاط سيُمتّن العلاقات و سيُعزّز التعاون بين اليونيفيل وقوى الأمن الداخلي. أما بالنسبة الى المشاركين، فقد وفّر لهم هذا النشاط أرضيةً صلبةً لتبادل الخبرات.

تساهم اليونيفيل ضمن وسائلها وإمكانياتها في تطوير لبنان من خلال تقديم المساعدات و دعم المشاريع أو من خلال برامج التدريب في إطار قرار الأمم المتحدة 1701.

UNIFIL SECEAST CONDUCTS JOINT TRAFFIC CONTROL TRAINING WITH INTERNAL SECURITY FORCES AT MARJAYOUN’S BASE

1. UNIFIL’s Sector East (SECEAST) has organized a Joint Traffic control training at UN Position in Marjayoun for five days. This is in continuation of previous joint trainings which were conducted last year. It is framed among the different activities that UNIFIL units are developing with the Internal Security Forces(ISF) in order to foster mutual confidence and improve the level of understanding.

2. This joint training was attended by 27 ISF and UNIFIL soldiers from French Gendarmerie, Italian Carabineers and Indonesian Military Provost Unit in total. The training primarily focussed on different practical aspects on professional skills and varied experience of the trainers from Spanish Guardia Civil Military Provost. The training covered a number of aspects on intervening elements, traffic accident practice and reports, issues affecting road safety, essential elements of investigation, prevention and evolution of the traffic accident.

3. A closing ceremony was organized at UN Position Base Miguel de Cervantes in Marjayoun. The ceremony was attended by Chief of Staff of SECEAST Colonel David Cotorruelo Sánchez along with all the participants from UNIFIL SECTOR EAST and ISF personals. Chief of staff in his speech said that this joint training is very useful to understand and take actions maturely in order to handle any traffic related problems and to control various situations. He congratulated all the participants for successful completion of training and also said that this training will build stronger relationships and better coordination between ISF and UNIFIL. According to personals attending, the training has provided them a good platform to mutually exchange the ideas.

4. UNIFIL within its means and capabilities contributes to the development of Lebanon by providing aid, supporting projects or training programs in the framework of UN mandate 1701.





تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.