تأهيل حائط جامع العباسية بتمويل من اليونيفيل.


دشّن اليوم ممثّل الكتيبة الإسبانية ....... مشروع تأهيل حائط جامع العباسية بحضور فعاليات المنطقة والشيخ حسين النادر وممثلين عن الجيش اللبناني وقوات اليونيفيل.

تمّ توقيع وثيقة تسليم المشروع من قبل كل من ممثل الكتيبة والشيخ الذي ثمّن التفاهم والتعاون المشترك بين عناصر اليونيفيل والسكان المحليين. بلغت كلفة المشروع 9000 دولار وهو عبارة عن تأهيل حائط وسياج للجامع. وقد موّلت إسبانيا هذا المشروع للمساهمة في إنماء هذه المنطقة ودعم السكان وفقاً للقرار 1701.

كذلك، أعرب الشيخ عن امتتنانه لتنفيذ هذا المشروع كما شدّد في كلمته على العلاقة الوثيقة التي تربط اليونيفيل بالسكان مشيراً إلى أن المشروع من شأنه أن يساعد في تنظيم نشاطات اجتماعية.

تقوم الكتائب الدولية المنضوية تحت لواء اليونيفيل بإنجاز مشاريع تلبي الحاجات الملحّة لسكان المنطقة وتدعم السلطات المحلية. وغالباً ما تتم هذه المشاريع بطلب من البلديات وتُنفَّذ بالتنسيق مع وكالات الأمم المتحدة والمنظمات غير الحكومية.

****

REFURBISHMENT OF WALL IN ABASIVA´S MOSQUE FUNDED BY UNIFIL’S SPANISH CONTINGENT.

07 May 2017

1. UNIFIL’s Spanish contingent representative inaugurated project refurbishment of wall in Abasiva, mosque in the presence of distinguished guests from the area, village Sheikh Mr. Hossain Al Nader , municipality officials, Lebanese Armed Forces representatives, other local authorities and UNIFIL peacekeepers.

2. A signature document on the project was exchanged between the Spanish representative and the Sheikh, who appreciated the mutual understanding and collaboration between UNIFIL personnel and locals. Under this project, executed with a total of US $9000, consist of refurbishment of wall and fence around the Sunni social centre in the street. The project was requested by the Municipality. Spain funded this project to contribute to the development of the area in accordance with UN resolution 1701 benefiting to the inhabitants of the village.

3. The Sheikh expressed his gratitude for the project. In his speech, UNIFIL representative stressed on the good ties that connect the local residents and UNIFIL, seeing that the project helps the residents to organise social events with the adequate strength.

4. UNIFIL as well as national contingents develop these kind of projects intended to address some of the most pressing needs of the local population and support local authorities. These projects are often undertaken at the request of municipalities and implemented in coordination with other UN agencies and NGOs.







تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.