الكتيبة الصربية باليونيفيل تقيم حفل تسليم السلطة

أقيم يوم الست المنصرم إحتفال تسليم السلطة في الكتيبة الصربية ا في قاعدة القطاع الشرقي لليونيفيل في مرحعيون بعد أن أنهت الكتيبة الحالية مهمتها خلال ستة أشهر بنجاح وستعود إلى صربيا بتاريخ 31 أيارالمنصرم ، حضر الحفل قائد القطاع الشرقي وقادة الكتية الصربية المغادرة والوافدة بالإضافة لعدد من الضباط والجنود.

بدأت صربيا مساهمتها في اليونيفيل في العام 2010 ، وقامت برفع مساهمتها في من خلال زيادة عناصر كتيبتها تدريجياً.

قائد القطاع الشرقي الجنرال فينانثيو أغوادو دي دييغو نوّه بعمل الكتيبة الصربية التي أنهت مهمتها بجدارة في الستة أشهر الماضية وأملَ للكتيبة الوافدة أن ترتقي على مستوى التوقعات في أداء مهمتها ، ثم توجه للعسكريين قائلاً أن عملكم خلال هذه المهمة في منطقة جنوب لبنان برهن عن مستوى إحترافكم وتفانيكم وكان قذوةً تمثّل قوات اليونيفيل وبلدكم .

قائد الكتيبة الصربية المقدم مومير تاسيك عبلر عن إمتنانه تجاه جميع الزملاء من حمات السلام لتعاونهم ، ثم قال أنه لشرف عظيم لكتيبته أن تعمل من أجل السلام والإستقرار في لبنان.

وقد وعد القائد الجديد للكتيبة العقيد دوسان مرداك "باكمال المهمة على أكمل وجه"، قائلاً:" إننا نتطلع إلى أداء مهامنا محترمين القرار 1701 الصادر عن مجلس الأمن التابع للأمم المتحدة من أجل تحقيق السلام والإستقرار في لبنان وذلك بالتعاون مع الجيش اللبناني والسلطات المدنية والدينية في منطقة عملياتنا.

TRANSFER OF AUTHORITY CEREMONY OF SERBIAN CONTINGENT

Transfer of authority ceremony of Serbian contingent took place (on Saturday 27 May 2017) at UNIFIL SECEAST base in Marjayoun. The present contingent completed its tenure of six months successfully and will be leaving for Serbia on 31 May 17.The ceremony was attended by SECEAST Commander,Serbian contingent incoming and outgoing Commanders, and other staff officers and troops.

Serbia started its contribution to UNIFIL in 2010 and has gradually increased its troops contribution strength to UNIFIL. Seceast Commander Brigadier General Venancio Aguado de Diego praised the outgoing Serbian contingent for their outstanding work in the past six months and expressed his hope that the next contingent will also live up to the expectations.He said : “During your tour in this mission your work has demonstrated your professionalism and dedication and has been an example representing UNIFIL and your country, in this southern part of Lebanon”.

Serbian Contingent Commander Lieutenant Colonel Momir Tasic expressed his gratitude towards all the fellow peacekeepers for their cooperation and said that it has been an honour for his contingent to serve for the peace and stability of Lebanon.

The new Contingent Commander Lieutenant Colonel Dusan Mrdak promised to "complete the task and duty to the fullest," and said: "we look forward to serve for the respect for UN resolution 1701 and for the peace and stability of Lebanon in cooperation with the Army, civil and religious authorities of this area of responsibility.

تعليقات:

    أصبحت التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وستكون من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.