قائد اللواء السابع في الجيش يزور اليونيفيل في مرجعيون


زار قائد اللواء السابع في الجيش اللبناني، العميد روجيه الحلو يرافقه قائد الكتيبة الواحدة والسبعون وضباط من القيادة اليوم مقر قيادة القطاع الشرقي لليونيفيل في مرجعيون. وإستقبلهم بالترحيب قائد القطاع العميد بينانسيو آغوادو دي دييغو.

أطلع قائد هيئة الأركان في القطاع الشرقي، العميد اللبناني حول منطقة عمليات القطاع وعلى الأنشطة المشتركة التي يتم تنفيذها بين اليونيفيل والجيش اللبناني. بعدها، تم تنظيم عرض للمعدات العسكرية في ساحة الأعلام داخل المركز الأممي.

أعرب العميد اللبناني عن إمتنانه وشكره لقوات اليونيفيل بوجه عام ولقوات المنطوية ضمن القطاع الشرقي بشكل خاص على تعاونهم من أجل الحفاظ على السلام والإستقرار فى المنطقة. وأتت الزيارة في إطار توطيد الروابط بين الوحدات العسكرية من خلال زيادة التعاون المشترك في الميدان وتنظيم المزيد من النشاطات المشتركة من أجل إكتساب وتبادل المعرفة بين بعضهم البعض.

يدعم القطاع الشرقي الجيش اللبناني بما يتوافق مع ولاية اليونيفيل والقرار 1701 من أجل المساهمة في الحفاظ على السلام والإستقرار في لبنان وإحترام معتقدات وتقاليد السكان المحليين. إذ يلعب التعاون المشترك والحوار المتبادل بين اليونيفيل والجيش اللبناني دوراً هاماً في تطبيق القرار الأممي 1701.



THE LEBANESE ARMED FORCES 7th BRIGADE COMMANDING OFFICER PAID

VISIT TO UNIFIL SECTOR EAST HEADQUARTERS (MARJAYOUN)


1. Lebanese Armed Forces (LAF) 7th Brigade Commanding Officer Brigadier General Rojer helo and 71st Regiment Commanding officer along with the staff officer of the headquarter have paid a visit today to UNIFIL Sector East Headquarters (SECEAST HQ) at UN Position in Marjayoun. Sector Commander Brigadier General Venancio Aguado de Diego, welcomed them.

2. The Chief of staff of SECEAST briefed LAF General about the area of responsibility and joint activities developed by UNIFIL and LAF. Later, equipment display was organised at the parade ground of UN Position.

3. LAF Brigadier General expressed their gratitude and thanks for the UNIFIL in general and Sector East troops in particular for collaborating in the peace and stability in the region. The main points of their visit were about strengthening the bond between both military units stronger by increasing the joint collaboration in the terrain and organizing more joint events to learn about each other.

4. Sector East support LAF in accordance with UNIFIL mandate UN resolution 1701 in order to contribute in maintaining the peace and stability in Lebanon while being respectful to beliefs and customs of the local population. The joint collaboration and mutual dialogue between UNIFIL and LAF play an important role in order to fulfil the aim of UNIFIL mandate 1701.


تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.