اليونيفيل والدفاع المدني يساعدان على إخماد حريق بالقرب من شبعا


وقع حريق يوم أمس في خراج بلدة شبعا في منطقة عمل الكتيبة الهندية في اليونيفيل. الحريق الذي بدأ كحريق صغير شوهد يمتد نحو البلدة. بعد فشل السكان المحليين في إحتواء الحريق ، طلبوا المساعدة من الكتيبة الهندية التابعة لليونيفيل.

وصل جنود حفظ السلام من الكتيبة الهندية في اليونيفيل بمعدات مكافحة الحرائق إلى موقع الحادث لمساعدة الدفاع المدني اللبناني على إحتواء الحريق ، كما وحضرت صهاريج نقل المياه التابعة للأمم المتحدة للمساعدة.

تمت السيطرة على الحريق خلال ثلاث ساعات ولم تحدث أي أضرار في الأرواح أو الممتلكات بفضل تدخل الدفاع المدني والمساعدة التي قدمتها قوات حفظ السلام في اليونيفيل لإحتواء الحريق في الوقت المناسب.

ويعزز هذا العمل المتفاني من جانب قوات اليونيفيل الإلتزامها الكامل تجاه السكان المحليين. وقد أعرب رئيس البلدية والسكان المحليين عن تقديرهم الشديد لقوة الأمم المتحدة المؤقتة العاملة في لبنان كما وأعربوا عن امتنانهم على المساعدة السريعة في الوقت المناسب.


UNIFIL AND CIVIL DEFENCE HELP EXTINGUISH FIRE NEAR CHEBAA VILLAGE

05 September 2018

An incident of bush fire had occurred yesterday (04 September) near Chebaa village in the area of responsibility of UNIFIL Indian Battalion. What started out as a local fire was seen spreading towards the village. After the locals failed to contain the fire, they approached the UNIFIL Indian battalion for assistance.

The Indian Battalion peacekeepers with their firefighting equipment arrived on the scene aiding with the civil defence in containing the fire and UN water bowser vehicles.

The fire was controlled in three hours and no damage of life or property occurred due to the timely assistance of UNIFIL and Civil Defence.

This selfless action by UNIFIL troops further strengthened the resolve of UNIFIL towards the selfless commitment towards the local population. The Mayor and all locals were greatly appreciative and expressed their gratitude to UNIFIL for the timely and quick assistance.




تعليقات: