قائد قوات اليونيفيل يلتقي السلطات المحلية قبل انتهاء مدة ولايتة


قام قائد قوات اليونيفيل الجنرال مايكل بيري بزيارة القطاع الشرقي في اليونيفيل اليوم بهدف تقديم الإحترام للسلطاتت المحلية في المنطقة، تقديرا" لدعمها ومساعدتها لقوات اليونيفيل في تنفيذ مهامها.

ووصل الجنرال بيري إلى قاعدة "ميغيل دي سرفانتس" في طائرة مروحية حيث استقبله قائد الأركان في القطاع الشرقي ، العقيد ميغيل أنخيل بارادو فاسكز. وقد تمت دعوة السلطات المحلية في المنطقة بما في ذلك رؤساء البلديات والمخاتير والسلطات الرسمية والدينية ، إلى القاعدة لعقد اجتماع رسمي مع قائد قوات اليونيفيل.

من جهتها، السلطات المحلية في المنطقة ناقشت مع قائد اليونيفيل التقدم الذي تم أحرازه في الأعوام الماضية، وقدمت مقترحاتها وأعربت عن امتنانها للعمل المستمر الذي تقوم به اليونيفيل في المساعدة على حفظ السلام في لبنان. تبع الاجتماع صورة تذكارية للحضور.

وبالإضافة إلى ذلك، شكر قائد قوات اليونيفل السلطات المحلية على دعمها المتواصل لليونيفيل والالتزام بتنفيذ قرار الأمم المتحدة رقم 1701.


UNIFIL FORCE COMMANDER MEETS LOCAL AUTHORITIES

BEFORE CULMINATION OF TENURE

11 July 2018

UNIFIL Force Commander Maj General Michael Beary visited SECTOR East of UNIFIL today in order to pay respects to the local dignitaries for their support in helping UNIFIL carrying out its task.

.

Maj Gen Beary arrived to the Miguel de Cervantes Base in a helicopter where he was received by UNIFIL Sector East Chief of Staff Colonel Miguel Angel Parrado Vazquez. The local authorities of the area including Mayors, Mukhtars, Governors and Religious Authorities had been invited to the Base for a formal meeting with the force commander.

The various dignitaries discussed the progress made in the past year and conveyed their suggestions and also expressed their gratitude for the continuous work done by UNIFIL in helping maintain peace in Lebanon. The meeting was followed by a group photograph with all the dignitaries to remember the event

In addition, the Force Commander thanked the various authorities for their continued support to the Mission and commitment to the implementation of UN Resolution 1701.





تعليقات: